Köpvillkor

Nedan hittar du våra köpvillkor, läs gärna igenom detta innan du handlar. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa. Skicka aldrig pengar. Vi kan inte ansvara för pengar, checkar mm. som skickas via post. Tänk på att vi inte kan garantera att bilder exakt återger en produkts verkliga utseende. Moms på 25 % ingår i angivna priser.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Kontrollera att din orderbekräftelse är OK och allt stämmer, skulle det vara något du undrar över så hör av dig till oss.

Leveranstider

Vi skickar alla beställningar i Sverige med Posten AB hem till dörren eller till ditt lokala utlämningsställe. Normalt är leveranstiden till ditt lokala utlämningsställe 2-5 arbetsdagar om varan finns i lager. Annars är produktionsstiden 2-3 veckor.

Lager

Allt som du ser på sajten har vi på lager om inte annan information ges. Eventuella restorder sänder vi så fort varan är producerad. Vår ambition är att alltid ha allting på lager, men även vi kan missa...

Frakt

Hos oss handlar du fraktfritt inom sveriges gränser. För postförskott tillkommer en enhetsavgift. 

Betalningssätt:

Betalning via Payson: Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och DanskeBank. 

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. 

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se 

Betala med Paysonfaktura: Välj att betala med Paysonfaktura och få hem dina varor innan du betalar. Då kan du se att det du köpt motsvarar dina förväntningar. Fakturan betalar du inom 14 dagar. Det finns även möjlighet att delbetala sin faktura. 

Så här fungerar det: 

1. Välj Paysonfaktura i kassan.

2. Fyll i ditt personnummer och ditt postnummer.

3. Butiken skickar varan till din folkbokföringsadress.

4. Så fort butiken skickat varan får du en faktura till din e-postadress.

5. Du får varan hemskickad och kan titta på den i lugn och ro.

6. Fakturan betalar du inom 14 dagar.

7. Möjlighet att delbetala sin faktura.

Betalning via PayPal: Säker kreditkortbetalning (Visa, Mastercard mm) kan göras via PayPal. Även betalning via PayPal-konto. 

Känslig information som kreditkortsnummer och signaturkoder hanteras med högsta säkerhet via SSL-krypterad kommunikation.

Postförskott: För postförskott tillkommer en enhetsavgift.

Förskottsinbetalning: Till BangGiro 5570-1650.

Transportskador 

Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är vi betalningsansvariga. Paket som har en synlig skada ska du inte ta emot/hämta ut. Hör istället av dig till oss snarast. Om du, efter att ha hämtat ut paketet, märker att innehållet har skadats under transporten så hör av dig till oss och meddela detta. Skicka sedan tillbaka paketet väl förpackat till oss. Vi återbetalar inte den ursprungliga fraktkostnaden. Vid retur eller byte står du själv för transportrisken.

Byten, returer och reklamationer

Vi följer Konsumentköplagen vilket innebär att du har retur och bytesrätt i 10 dagar från det att du mottagit varan. Varan skall returneras i oanvänt och i oskadat skick. Hör av dig till oss innan du skickar tillbaka en vara. Retur och bytesrätt gäller ej på prisnedsatta varor. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan. Vi återbetalar inte den ursprungliga fraktkostnaden. Innan du returnerar en vara så hör av dig till oss via mail eller telefon för att få information om till vilken adress varan ska returneras till. Kom ihåg att uppge korrekt namn, total address inkl tel/mobil, e-mail, och kontonummer för bästa tillbakabetalning. Vill du byta en vara så hör av dig till oss via mail så att vi kan reservera varan du vill ha istället. Är den nya varan dyrare betalar du mellanskillnaden. Är den billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden till ditt bankkonto som du angivit. Returfrakten står du själv för.Vill du returnera/reklamera en vara så hör av dig till oss via mail innan du skickar tillbaka varan. När vi mottagit de returnerade varorna och godkännt ärendet återbetalas pengarna till ditt konto. Du betalar returfrakten. Vi återbetalar inte den ursprungliga fraktkostnaden vid returer, enbart vid reklamationer.

För mer info kontakta: info@pm-silversmedja.se

Beställningar

Vid godkännande av pris och tidsplan för en beställning krävs en 50% icke återbetalningsbar delbetalning innan produktionsstart.

När smycket är klart betalas återstoden (50%) innan smycket kan skickas eller hämtas.

Betalning: Betalning görs till BangGiro 5570-1650.

Avbokning av beställning: Om du ångrar beställningen innan första delbetalningen tillkommer ingen extra avgift. Om du ångrar dig efter att delbetalningen är gjord har vi ingen möjlighet att betala tillbaka den då arbetet på smycket har påbörjats. Dock finns det möjlighet att göra vissa ändringar på beställningen beroende på hur långt gånget arbetet är.

Byten, returer och reklamationer: Beställningsarbeten är icke återbetalningsbara. Om det finns direkta felaktigheter i tillverkning rättar vi naturligtvis till detta utan extra kostnader.

Force Majeure 

PM Silversmedja är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.